wtorek, 19 lipca 2016

Notka na przywitanie

Witam na moim nowym blogu.
Jestem kobietą, która przez wiele lat żyła w toksycznej relacji z psychopatą i która następnie przeszła długą drogę, aby wydostać się z piekła i odzyskać siebie. Na tym blogu postanowiłam podzielić się moją historią, moimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Nigdy nie jest łatwo pisać o przemocy, gdyż jest to kategoria takich doświadczeń, o których najchętniej zapominamy, wypieramy się ich nawet sami przed sobą. Boimy się oceny, wstydzimy się że do tego dopuściliśmy, wreszcie szukamy odpowiedzialności w sobie. Właściwie to wolimy udawać, że nic się nie stało i przyklejać sobie sztuczny uśmiech. Jednak prawda jest taka, że tylko konfrontacja z problemem umożliwia rozwiązanie go.
Gdy sama parę lat temu „uciekałam”, szukałam miejsca, w którym będę mogła znaleźć kompendium wiedzy na temat mechanizmów, których ofiarą padłam, a także jakiekolwiek wskazówki co ja właściwie powinnam zrobić dalej. Toksyczny związek to relacja wykańczająca na bardzo wielu poziomach. Po paru latach intensywnej pracy nad sobą i przetestowania wielu technik mogę powiedzieć, że mi samej się udało przekształcić najgorsze doświadczenie mojego w życia w najbardziej budujące. Liczę na to, że ten blog stanie się w przyszłości takim właśnie miejscem, którego sama kiedyś poszukiwałam – przystanią dla uciekających. Jeśli moje doświadczenie pomoże choćby jednej osobie, uznam jego zadanie za spełnione.
Znajdzie się tu wiele szczegółowych informacji na temat mechanizmów wchodzenia w toksyczny związek, eskalacji przemocy psychicznej, działania mechanizmów manipulacji (i technik obrony przed nią!). Jednak przede wszystkim pragnę szczegółowo opisać ćwiczenia z cyklu „rozwój osobisty”, które mi samej pomogły dotrzeć do siebie. Wierzę, że ta część bloga może się przydać również osobom, które nie mają za sobą doświadczeń toksycznego związku, ale pragną wzmocnić swoją wewnętrzną siłę.
Miłego czytania!

2 komentarze: